#UrzicaFEST

urzicafest.jpg

După cum se pomenește și în scripturi, la început n-a existat nimic, iar apoi a fost cuvântul. Așa și în cazul #UrzicaFEST, totul a pornit de la nimic, de la o idee pe care am avut-o în urmă cu un an și ceva și pe care am discutat-o la momentul respectiv cu câțiva prieteni, dar care vreme de mai bine de jumătate de an a rămas doar la stadiul de idee. Pentru că nu aveam niciun plan pentru a-mi sărbători ziua de naștere și pentru că una din dorințele din Bucket List-ul meu era organizarea unui micro-mini festival, am zis că în iunie 2016 să încerc să pun la punct toate detaliile și să aduc în același loc câțiva prieteni.

=== IDEE ===

Conceptul acestui eveniment a pornit de la o idee simplă ce își propunea să aducă în același loc câteva grupuri de prieteni care să se distreze și să se simtă bine într-o atmosferă în mijlocul naturii cu cazare la cort, bere la dozator în loc de apă, vin în loc de cocktail-uri, țuică în loc de whisky și vișinată în loc de Jaggermeister. Voia buna ar fi fost presărată cu grătare, berbecuț la proțap, vizite la obiectivele turistice din zonă și, bineînțeles, muzică pe măsură.

Pentru ca fiecare dintre noi să simtă că face parte din comunitatea #UrzicaFEST și pentru ca așteptările pe care le aveam să le fie îndeplinite tuturor, ba chiar depășite, am considerat că fiecare dintre noi ar trebui să se implice în mod egal. Ca și organizator, aveam nevoie de sprijin financiar pentru a asigura toate cele necesare, astfel încât am hotărât că suma de 100 lei/persoană ar trebui să fie mai mult decât suficientă. De asemenea, în cazul în care cheltuielile ar fi mai mici decât suma stransă și pentru ca #UrzicaFEST să aibă și un scop caritabil, am propus ca diferența de bani rămasă să o donăm unui ONG (Salvați Copiii, Asociaţia Milioane de Prieteni, etc) pe care să-l alegem împreună.

Pentru a fi cost efective mi-am dorit ca fiecare participant sau grup de prieteni să vină la #UrzicaFEST cu propriul cort deoarece “sharing your tent is fun and hardly encouraged” și pentru că știam că somnul în mijlocul naturii e super relaxant.

Planurile pe care le aveam în minte au fost destul de “mărețe”, să zic așa, pentru timpul și bugetul disponibile. Astfel, orice propunere din partea participanților a fost binevenită și cu siguranță mi-am dorit să o luăm în calcul pentru că ne-am dorit cu toții ca fiecare dintre noi să fie super încântat de experiența #UrzicaFEST. Pe lângă cele menționate mai sus, voiam să organizăm board games, concursuri de gătit sau orice alt tip de activitate interactivă outdoor.

Așteptările și dorințele mele au fost încă de la început mari și mi-am dorit ca totul să iasă cât mai bine, însă planul de acasă nu se lovește aproape niciodată cu cel din târg. Îmi doream ca toate cheltuielile cu organizarea evenimentului să fie incluse în taxa de participare integral, ceea ce s-a și întâmplat cu mici compromisuri și concesii pe care le-am făcut cu toții pentru a ne încadra în buget.

=== CUM A FOST ===

Sincer, din punctul meu de vedere, a fost greu de organizat, însă fiecare clipă investită și fiecare strop de sudoare stors a meritat din plin. Trebuie să recunosc că se putea mult mai bine, însă luând în considerare lipsa experienței în organizarea unui eveniment de genul acesta, faptul că a fost prima dată când mi-am asumat răspunderea pentru tot ce s-a întâmplat la #UrzicaFEST și pentru bugetul pe care l-am avut disponibil, mie, personal, dar și din feeback-ul primit, mi se pare că a fost cam peste așteptări.

După cum am spus și mai sus, ideea a pornit undeva prin iunie 2015, dar timp de mai bine de jumătate de an a fost doar la stadiul de idee foarte mișto la auzul căreia păreau încântați și foarte interesați mulți din prietenii cărora le-am povestit ce îmi doresc să fac. Cred că undeva prin martie 2016 am hotărât alături de câțiva amici că treaba e serioasă și că trebuie organizat #UrzicaFEST. Din momentul acela, cred că prin aprilie-mai 2016 am început să mă gândesc temeinic la locație, concept, muzică, băutură, mâncare, participanți etc.

În mai am făcut evenimentul pe Facebook și am invitat destui oameni pentru că știam că nu vor veni toți. Nici măcar cei care au spus că vor veni, nu au fost prezenți toți. Mă așteptam să fie prezenți în jur de 30-40 de oameni după estimările Facebook-ului, însă au fost aproximativ 25, dar până să ajungem acolo doresc să o iau pas cu pas.

Drept locație, am avut 3 alternative, însă cea care s-a pliat cel mai bine pe nevoile noastre a fost cea care a fost cea mai retrasă și care ne-a permis să nu deranjăm pe nimeni din imediata vecinătate. Locația propriu-zisă e de fapt un zăvoi lângă râul Olteț ce e înconjurată de o mică pădure la adăpostul căreia ne-am ferit de căldura din timpul zilei. Ceva mai târziu, către sfârșitul #UrzicaFEST am aflat de la unul din localnicii comunei Sinești că fix pe locul acela, în trecut se organiza hora satului la care participau o mulțime de oameni din toate împrejurimile.

Pentru a aduce la normalitate bucata de pământ pe care urma să dansăm și pe care ne doream să ne instalăm corturile a fost nevoie să cosim și să tăiem toate buruienile, fapt pe care l-am dus la bun sfârșit fix înainte de sosirea oamenilor.

O problemă la care nu mă așteptam a fost găsirea băuturii (vin, țuică, vișinată) în Sinești pentru că îmi doream ca toată consumația să fie cât mai naturală și să o cumpăr de la oameni din sat pentru a încuraja producția locală pe cât posibil. A fost nevoie, însă, să merg la Drăgășani pentru a cumpăra vin și vișinată, ceea ce până la urmă s-a dovedit a fi o alegere potrivită căci toată lumea a fost mulțumită de calitatea băuturii. Cât despre țuică, pentru cei care au gustat, aceasta a fost producție proprie. Mâncarea, sucurile și berea le-am achiziționat din mai multe puncte în funcție de preț, dar și de necesități.

20160623_163736

Cum la niciun festival sau petrecere care se respectă nu poate să lipsească muzica, a fost nevoie de boxe, playlist muzical, dar și de DJ care să întrețină atmosfera. Toate acestea, plus un frigider vechi, de-o vârstă cu mine, aveau nevoie de curent electric ca să funcționeze, problemă ce a fost rezolvată cu ajutorul unui prieten.

Una peste alta, #UrzicaFEST a însemnat muzică, relaxare, petrecere, socializare și voie bună.

=== CE AM ÎNVĂȚAT ====

Sunt multe lucruri ce ar trebui notate și care ar trebui luate în calcul pe viitor, dar le aștern pe cele mai importante:

  • pentru a organiza ceva pentru mai multe persoane e nevoie de bani
  • nu e nevoie de mulți bani pentru acoperirea tuturor cheltuielilor, dar trebuie să contribuie toți participanții în mod egal. Se pot face lucruri faine cu bani puțini
  • timpul necesar pregătirilor e vital și cu cât e mai mult, cu atât e mai bine
  • totul trebuie planificat din timp, chiar și cel mai mic detaliu
  • e nevoie ca oamenii de care depinzi să fie serioși și să se țină de cuvânt
  • e bine să ai așteptări mari pentru a putea face anumite concesii în favoare altor lucruri pentru ca totul să fie bine
  • nu poți să faci totul de unul singur, iar orice ajutor e binevenit

=== MULȚUMIRI ===

Țin să le mulțumesc:

  1. celor care au ales să-și petreacă un weekend la #UrzicaFEST, căci fără ei evenimentul acesta nu putea să aibă loc
  2. lui Cristi pentru că m-a susținut încă de la început și m-a ajutat cum a putut el mai bine
  3. lui Răzvan pentru că a fost alături de mine la organizare și la degustat de vin
  4. lui Ionuț pentru că mi-a oferit suportul lui necondiționat pe toată durata #UrzicaFEST
  5. lui Mirel, cel mai bun DJ pe care îl recomand cu căldură tuturor celor care au nevoie de muzică la petreceri
  6. lui Sorin pentru boxele care au răsunat în tot satul
  7. lui Doru pentru că a pus în aplicare ideea cu hârtia igienică “Urzica – te șterge de te ustură”
  8. părinților mei care au fost alături și au dat o mână de ajutor de fiecare dată când a fost nevoie

Continuă discuția mai jos:

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.