Puterea Social Media

Am văzut recent două articole publicate pe două blog-uri românești care mi-au atras atenția destul de mult și care m-au făcut să îmi dau seama cât de puternică este această latură a Social Media, adică blogging-ul. Atât în relația cu prietenii sau cunoștințele, cât și în relația cu diverse companii blogging-ul joacă un rol important pentru că reprezintă un mod de exprimare prin care vocea unui singur individ poate fi auzită ca un ecou în foarte multe direcții.

E destul de greu să atragi atenția lumii când ești mic sau la început de drum, dar când ai o anumită vechime în breasla asta, oamenii deja te cunosc și stiu că părerea ta contează și poate influența mai departe.

În primul exemplu vreau să arăt articolul lui Ariel Constantionf prin care acesta își varsă of-ul împotriva Vodafone într-un mod civilizat și cu foarte mult bun simț. Articolul său s-a răspândit rapid în lumea online și s-a făcut auzit de angajații mai multor companii de telefonie din România. Prin strigătul său, Ariel a reușit să atragă atenția companiilor în legătură cu problema sa și totodată să îi determine pe cei care-i citesc blog-ul să empatizeze cu el și să dea share mai departe articolului său astfel încât să devină viral. Nu vreau să dau mai multe detalii, dar dacă citiți articolul său veți vedea cum au evoluat lucrurile până la capăt.

Al doilea exepmlu este articolul lui Cristian Florea, care la fel de nemulțumit, de data aceasta de elefant.ro, a decis să își scrie gândurile pe blog-ul personal. Nu știu cât impact a avut articolul său, dar pe mine sigur m-a convins să nu cumpăr altceva în afară de cărți de la elefant.ro.

Ceea ce vreau să scot în evidență este că pe lângă faptul că blogger-ii sunt doar niște simpli oameni care de cele mai multe ori își dau cu părerea, uneori aceștia au puterea de a schimba lucruri în mod real în viața de zi cu zi, atât pentru ei, cât și pentru cei din jurul lor, iar Social Media este un tool extrem de puternic pe care ar trebui să îl folosim toți pentru că de fapt acesta este un troc de care nu prea ne dăm seama inițial. În schimbul informațiilor personale pe care le oferim gratis în lumea online pentru a fi folosite în target-area reclamelor spre exemplu, noi nu primim nimic în afară de accesul la rețelele sociale, dar după cum am arătat și mai sus, se poate mai mult, atât  pe blog-urile personale, cât și pe Facebook, Google+, Twitter etc.

Continuă discuția mai jos:

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.