Aplicația Primăriei Sector 3 pare că e degeaba

Împins de spiritul civic și de convingerea că putem să trăim într-un oraș civilizat, mi-am instalat pe telefon acum multă vreme aplicația Primăriei Sector 3 (iOS / Google Play) pentru a sesiza diverse nereguli.

În aplicație ar fi multe lucruri de raportat, dar după cum bine știți, sunt destul de fiert pe traficul din București. Motivul nu e numărul mare de șoferi, ci nesimțirea acestora și lipsa de logică atunci când parchează aiurea și încurcă circulația fără să le pese de ceilalți oameni.

Știind de la un prieten că în Sectorul 6 funcționează destul de bine aceste sesizări am zis să văd cum merg lucrurile și la Dristor. Fără să caut ceva în mod special am găsit pe o stradă de lângă ParkLake o mașină urcată cu totul pe trotuar, fix lângă un indicator de parcare. Precizez că acest fapt se întâmpla într-o duminică în jurul prânzului.

Am deschis frumos aplicația, am făcut poze, am trimis sesizarea și am așteptat să văd ce se întâmplă. Sincer, mă așteptam ca în maxim 2 ore să văd o amendă lipită pe parbriz. Doar că răspunsul a venit de la angajații Primăriei în ziua următoare comunicându-mi că nu s-a găsit nicio neregulă.

Mi se pare aberant să ai o aplicație care funcționează non-stop, dar să nu ai oameni care să verifice în maxim jumătate de oră ce raportează cetățenii. Normal că Poliția Locală nu a mai găsit în ziua următoare nicio mașină parcată pe trotuar că omul ăla s-a dus și el la serviciu a doua zi.

Altfel de ce ai mai avea opțiunea să raportezi o problemă dacă nu se verifică rapid atunci când trebuie? Una e să constați o neregulă atunci când se întâmplă și alta e să cauți după ce a dispărut. Da, e mai ușor să spui că ai fost și ai verificat, dar nu ai avut ce să constați. Nu se mai scriu rapoarte și procese verbale.

Anumite solicitări au nevoie de un timp de răspuns mult mai rapid decât altele, ceva măsurabil sau cuantificabil, la fel cum există SLA-ul (Service Level Agreement) pentru tichetele din domeniul IT. Acesta se calculează în funcție de gravitatea/urgența problemei și a impactului pe care aceasta îl are asupra activității unei companii.

Ar trebui ca Negoiță să ia câteva lecții de la Ciucu în privința asta pentru că în Sectorul 6 am văzut că Poliția Locală percutează instant la notificările ce au legătură cu parcatul aiurea, mai ales cele de pe spațiul verde.

Am mai făcut o sesizare în aceeași zi pentru o mașină abandonată și de data asta am primit pe mail că autoturismul în cauză a fost luat în evidențele Primăriei conform Legii 421/2002 privind regimul de auto abandonate.

Poate am avut eu ghinionul să fac sesizare în weekend. Dar dacă era într-o seară din timpul săptămânii? Oare lucra cineva?

Cred că soluția ar fi ca aplicația să trimită solicitările direct la departamentul care trebuie să se ocupe de fiecare situație în parte.

E contra-intuitiv ca o sesizare să ajungă la un angajat al Primăriei Sector 3 doar pentru a o trimite mai departe. Primăria nu e dispecerat și urmărirea problemelor se face și ulterior pe baza unor rapoarte sau interogări în vreo bază de date.

Sper ca pe viitor să funcționeze mult mai bine acest sistem.

Continuă discuția mai jos:

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.