Nesimțirea șoferului bucureștean

Sunt mai bine de 10 ani de când locuiesc în București și parcă niciodată nu a fost mai rău ca acum să conduci pe străzile orașului, iar eu nu-s zi de zi cu fundul pe scaunul șoferului. Cred că timpul zilnic de condus prin oraș e de maxim 30 de minute și în unele zile chiar mai puțin sau chiar deloc.

Am mai scris și în trecut despre trafic, dar am zis să revin cu un update la cele mai frecvente practici care îngreunează deplasarea cu mașina.

  1. Parcatul pe prima bandă: cel mai des văd asta pe Șoseaua Mihai Bravu în apropierea Secției de Poliție 8, unde oamenii opresc la cofetăria Alice sau la alte business-uri ce sunt în acea zonă. Ai spune că poliția nu vede asta numai că e mai ușor să ignori o problemă care nu te afectează direct decât să dai câteva amenzi în fiecare zi.
  2. Parcatul pe trecerea de pietoni sau pe colț de stradă: am întâlnit asta în față la AFI Cotroceni și aproape zilnic lângă brutăria de lângă mine. Am încercat să opresc la oamenii care “stau an față pe avari” și să le bat un pic obrazul că au loc de parcare ceva mai în față. Doar că de fiecare dată m-am lovit de înjurături, nepăsare ori ignoranță.
  3. Mersul cu trotineta fără niciun fel de logică sau cunoaștere a regulilor de circulație pentru că cine are trotinetă are și dreptul de a merge pe unde dorește și are prioritate în fața mașinilor și a pietonilor.
  4. Forțarea semaforului la culoarea galbenă/roșie. Nu de puține ori mi s-a întâmplat să prind lumina verde, iar în secunda următoare să observ cu coada ochiului că se face galben și după mine să văd în oglinda retrovizoare încă 3-4 mașini care apasă pedala ca să nu mai stea înca un minut la semafor. În felul ăsta nu fac decât să rămână în intersecție și să blocheze pentru câteva zeci de secunde traficul.
  5. Schimbarea benzilor în momentul când așteaptă la semafor din cauză că șoferii nu s-au încadrat bine pentru direcția în care vor să meargă sau doar speră să fenteze puțin coada deja formată. Îmi zicea un prieten că pe Bulevardul Doina Cornea (fostul Vasile Milea) era haos din cauză că acum 2 ani nu erau puse gardurile pentru tramvai și oamenii mergeau pe linia de tramvai și fix înainte de semafor intrau din nou pe banda de circulație, dar de când s-au montat acele garduri se circulă mult mai bine.

Încerc să îmi imaginez cât timp pierd bucureștenii în trafic pentru a se deplasa dintr-o parte sau alta a orașului, pentru a-și duce copiii la școală sau doar pentru a rezolva anumite lucruri și nu cred că pot spune cu o exactitate mai mare decât toate studiile (aici, aici, aici) care ne situează în ultimii ani în primele 10 cele mai aglomerate orașe ale lumii. De remarcat în lista de mai jos faptul că suntem singurul oraș de pe continentul european, alături de noi situându-se orașe cu populație de câteva ori mai mare ca a Bucureștiului.

Ca alternativă la traficul format din mașinile din București există, și am încercat să folosesc cât mai frecvent, autobuzul, tramvaiul și metroul.

Sper doar ca oamenii să conștientizeze mai mult aglomerația din jurul lor și să practice mai des empatia față de semenii lor participanți la trafic astfel încât deplasările fiecăruia să fie mai rapide și mai lipsite de nervi.

Continuă discuția mai jos:

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.