Șoferii de pe Uber și Bolt tot niște taximeriști de București

Cred că prin 2019 trebuia să ajung la aeroport în jur de 06:30 dimineața și după ce șoferii de Uber/Bolt mi-au anulat cursa de 2 ori “s-a îndurat” unul și a acceptat pentru vreo 80 și ceva de lei.

Nu datorită faptului că i s-a făcut milă sau ceva, ci pentru că de la 35 lei valoarea cursei aproape s-a triplat. Pare a fi vorba de cerere și ofertă acest tarif dinamic, dar românii noștri care înainte lucrau pe toate taxiurile cu 200.000 km+ și care acum s-au mutat pe mașini mai noi și mai curate, au aflat că tehnologia îi poate ajuta ceva să stoarcă mai mulți bani din buzunarul clientului.

De multe ori șoferii sunt mai civilizați, însă tot se găsesc printre ei oameni care încă n-au scăpat de metehnele vechi când cereau preț dublu să te ducă acasă după miezul nopții sau când aveau aparate pe mașină care la o apăsare de buton umflau prețul.

După ce au dat de tehnologie și au învățat să lase clasicul dispecerat în urmă și să preia comenzi direct de pe aplicația mobilă, cineva le-a arătat că pot să fenteze un pic clientul folosind o aplicație care le arată unde există tarif crescut, adică dinamic cum se numește pentru că ține de cerere și ofertă.

N-o să spun numele aplicației pentru că nu vreau să promovez astfel de practici, dar aceasta îți arată unde prețul/kilometru e mai mare și unde șoferii ar putea să prindă curse mai bănoase.

Nu e nimic în neregulă să urmărești un câștig mai mare pentru aceeași muncă, însă atunci când anulezi curse doar pentru a influența acest tarif e un fel de mârlănie tipic bucureșteană. Iar asta chiar se practică.

Pe București, în seara de Revelion erau la un moment dat 372 de persoane conectate pe aplicația asta, majoritatea șoferi. M-am uitat și la Cluj unde am impresia că există Uber/Bolt, dar acolo n-am văzut pe aplicația asta să arate tarifele dinamice.

Cum spuneam și în articolul despre statistica personală cu Uber/Bolt pe anul 2022, sper ca în viitor să folosesc cât mai puțin astfel de servicii și ca infrastructura transportului în comun să fie mult mai bună.

Lasă un comentariu:

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.