De când a apărut Uber în România, adică de prin 2015, am tot folosit serviciul lor de “car sharing“ care-i de fapt un fel de taximetrie mult mai civilizată, mai ieftină și confortabilă decât clasicele taxiuri bucureștene.
Tot de atunci încerc să țin o evidență a banilor pe care-i dau pe plimbatul prin oraș, cât și a nevoilor mele privind acest aspect. Aici și aici sunt datele pentru anii anteriori. Am observat că trendul e unul crescător din punct de vedere al cheltuielilor după cum urmează:
- 2015 – 579 RON
- 2016 – 749,75 RON
- 2017 – 1047,74 RON
- 2018 – 1423 RON
La fel ca în anii trecuți, nu știu dacă e mult sau puțin, doar că am stat mai liniștit când am ieșit în oraș să beau o bere pentru că nu am riscat siguranța mea și a altora. Ba mai mult, am rămas cu permisul în buzunar și nu am pierdut timpul aiurea cu căutatul unui loc de parcare. Pe lângă aceste lucruri, am simțit că nu depind de metrou sau STB când doream să stau mai mult în oraș.
Ca număr de curse, în 2018 am mers de 15 ori cu Uber și de 86 de ori cu Taxify. De asemenea, am ales să folosesc mai des Taxify din simplul motiv că prețul curselor a fost mai mic comparativ cu Uber (sau cel puțin așa mi s-a părut mie).
Acum vreo săptămână am primit chiar și-un mail de la Taxify care îmi prezenta niște statistici interesante pe care le redau și aici. Se pare că-n 2018 am călătorit cu Taxify 562 km, iar dacă aș fi mers pe jos non-stop mi-ar fi luat 112 ore. De asemenea, de cele mai multe ori am folosit aplicația să comand o mașină în jurul orei 23:00, cel mai probabil pentru că la ora aceea nu prea mai circulă metroul.
Curiozitate vis-a-vis de Taxify: Cea mai lungă cursă din România a fost de 299 km, iar cea mai populară rută a fost de la Promenada Mall la Piața Unirii. Cea mai populară oră pentru a chema un Taxify a fost 19:00
Privind tabelul și datele de mai sus mă gândesc că aș putea cumva să merg mai mult pe jos sau cu mijloacele de transport în comun ca să fiu pe aceeași linie a cheltuielilor sau chiar mai jos în 2019.
Imagine: pixabay.com (RyanMcGuire)