Din online în offline: Pokemon GO

pokemon-1529247_640

Trăim vremuri pline de evenimente sociale puternic întreținute de tehnologia tot mai avansată pe care omul o dezvoltă zi de zi. Mi-aduc aminte că acum câțiva ani se întâmpla tot un fel de isterie în mediul online ca și cea provocată acum de jocul Pokemon GO, dar oamenii au probabil în ADN o genă care se ocupă cu memoria de lungă durată astfel încât tindem să dăm uitării anumite bucăți din trecutul nostru care nu ne sunt de folos.

E vorba de nebunia lansată pe atunci de Facebook și care se numește Farmville. Jocul încă supraviețuiește, nu a murit, însă nu am mai observat niciun fel de reacție în legătură cu el. Pe atunci erai considerat oarecum nebun dacă cumva aveai cont de Facebook, dar nu te jucai Farmville. La fel și acum cu Pokemon GO. E un joc viral inspirat din desene animate, dar care a adus o noutate în industria jocurilor folosindu-se de tot felul de tehnologii implementate la nivelul terminalelor mobile.

Trebuie să recunosc că mi-am instalat jocul pe telefon, dar la numai 2 zile distanță l-am șters pentru că mi se pare că îmi consumă timp într-un mod care nu mă avantajează deloc. Nu am nimic cu oamenii care se joacă pentru că fiecare dintre noi are propriile sale libertăți și alegeri, însă sunt convins că isteria asta va ține o perioadă de vreo 2 ani după care va fi dată uitării.

Dacă stau bine să mă gândesc, pe lângă Pokemon GO și Farmville au mai fost Candy Crush și Angry Birds (care s-au dezvoltat incredibil de mult datorită prizei pe care au avut-o la public), însă toate au avut o perioadă de glorie, iar apoi au lăsat-o mai moale.

La momentul actual văd nenumărate reacții pe Facebook și în mediul online în ceea ce privește Pokemon GO și sunt conștient că e ceva normal ca fiecare dintre noi să profite de nebunia lansată de Nintendo/Niantic. Jucătorilor le crește respectul de sine când capturează cât mai mulți pokemoni, brand-urile își conturează o strategie de marketing în zona de online prin intermediul noului trend, în offline micii întreprinzători încearcă să lanseze start-up-uri clădite pe coloana vertebrală a Pokemon GO, iar banii cei mulți se duc la dezvoltatorii jocului.

Nu trebuie să uităm că lumea în care trăim e orientată spre profit și cei care câștigă de fapt sunt cei care primesc banii, nu cei care investesc în diverse achiziții online fără a se gândi la return of investment.

Mi-ar plăcea să văd cum toată energia asta pe care jucătorii o investesc în gameplay să fie focalizată în altă direcție. Să zicem cea de responsabilitate socială. Însă e greu să faci asta pentru că în direcția asta trebuie să gândești, să acționezi și să iei decizii. Nu doar să mergi pe stradă sau în parcuri pentru a prinde pokemoni.

Keep playing, dar nu uitați de lumea reală ce are o mulțime de lipsuri puternic înrădăcinate în scheletul pe care în mod deficitar s-au clădit o mulțime de sisteme și instituții, cel puțin românești.

Sursă foto: pixabay.com

Continuă discuția mai jos:

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.