Ce am învățat după un an de închirieri în regim hotelier (part I)

RSA Apartment – Confort near city center

S-a împlinit de curând un an de când m-am apucat de treaba asta cu închirierea apartamentelor în regim hotelier și am zis să trag niște concluzii care să rămână și scrise undeva.

Nu există o ordine anume pentru ideile de mai jos, le-am pus fix cum mi-au venit.

Așadar, în orice ai face, dacă vrei să câștigi bani, mai întâi de toate trebuie să investești, iar cel mai bine e să nu investești banii tăi. În anumite cazuri poți lucra cu instrumentele de creditare ale băncilor. Dar atenție! Împrumuturile luate trebuie rambursate destul de repede din cauză că la început cea mai mare parte a ratelor este compusă din dobânda percepută de bănci.

Fără muncă și profesionalism nu se poate face nimic, iar oamenii care și-au dorit să-și petreacă noaptea într-una din locațiile pe care le administrez vor condiții ireproșabile. Aici intră în primul rând curățenia și aspectul general, dar și locația împreună cu amabilitatea sau disponibilitatea celui care închiriază.

Contează foarte mult recenziile și feedback-ul primit. Persoanele care doresc să se cazeze într-o locație se bazează foarte mult pe experiența altora și iau o decizie în funcție de cât de mulțumiți au fost oaspeții anteriori de condițiile de cazare.

La fel de mult contează și fotografiile de prezentare pentru că în primă fază acestea sunt cele care captează atenția. Urmează prețul cu care se vinde serviciul, iar la acest capitol fiecare este liber să aprecieze dacă ce oferi merită sau dacă se încadrează în buget.

Există tot felul de oameni și fiecare e diferit față de toți ceilalți în ceea ce privește nevoile, obiceiurile și modul în care se comportă într-un loc nou. Aici am învățat că nu trebuie să am vreo așteptare când vine vorba de curățenie și de cum rămâne în urma lor. Mi-am dat seama că trebuie să iau lucrurile ca atare și să încerc să nu îmi fac nervi când aproape totul e răsturnat cu susu-n jos.

De cele mai multe ori atunci când nu e lucrul lor, ignoranța și nepăsarea sunt la cote ridicate. Nu voi afla răspunsul niciodată, dar m-am întrebat de multe ori dacă în propriile locuințe acei oaspeți își neglijează la fel de mult prosoapele sau așternuturile.

Există, bineînțeles, și persoane cu un foarte mult bun simț care te surprind plăcut și care-ți dorești să revină ori de câte ori au nevoie. Sunt rare astfel de persoane și nu pot să spun decât că apreciez foarte mult atenția și respectul lor pentru spațiul în care au locuit timp de câteva zile.

Chiar dacă e ceva de elementar sau chiar o regulă în toată puterea cuvântului, reamintesc că lenjeriile și prosoapele trebuie schimbate după fiecare închiriere în parte indiferent dacă cineva a stat o seară sau o săptămână.

Dacă apartamentul închiriat are pereții albi, atunci o găleată de lavabilă e întotdeauna binevenită la casa omului. Indiferent de grija pe care o ai, pereții albi se murdăresc în cel mai scurt timp si trebuiesc revopsiți.

Încrederea în oameni și naivitatea se plătesc uneori destul de scump. Nu am avut experiențe extrem de grave, dar am pățit și chestii mai puțin drăguțe care necesitau reparații imediate pentru că în ziua respectivă aveam o altă rezervare și oamenii se așteaptă să fie totul impecabil.

Când primești rezervări directe sau la telefon trebuie cerut întotdeauna buletinul pentru a te asigura că ai pe cine să tragi la răspundere în cazul unor eventuale daune. În cazul airbnb si booking e totul asigurat de companiile acestea.

În ciuda faptului ca încerci sa oferi cele mai bune condiții de cazare trebuie sa fii mereu pregătit că se poate întâmpla ceva rău.

Nu strică să știi cum sa schimbi o yala, să dai cu mopul, să montezi o priză sau să repari o țeavă care curge. Meseriașii care se pricep la așa ceva te taxează enorm chiar și pentru o simplă constatare, iar o bormașină, o șurubelniță sau un patent te scapă de multe neplăceri în viitor.

Continuă discuția mai jos:

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.