Personal, Timp liber, Urban

Statistici personale Uber și Bolt (2015-2019)

taxi uber taxify bolt

Viteza medie de deplasare cu mașina în București e de 14 km/h conform Ziarului Financiar. Personal cred că la orele de vârf această valoare ajunge undeva la 7-8 km/h, iar o bună parte dintre locuitorii capitalei aleg să folosească mijloace de transport alterative precum metroul, bicicleta, scuterul, motocicleta, trotineta electrică, dar și aplicațiile de car sharing. Printre aceștia din urmă mă număr și eu încă din 2015 de când s-a lansat Uber în România.

De atunci și până la începutul lui 2020 am încercat să țin o evidență cât mai amănunțită a cheltuielilor pe care le-am avut cu aplicațiile de car sharing pentru a ști câți bani arunc pe deplasările prin oraș. Prima statistică a fost cea din 2016, a urmat cea din 2018, iar acum cred că am destule date pentru a vedea care-i evoluția pe acest plan.

Chiar dacă în 2019 s-a lansat și al treilea serviciu de car sharing din București, am ales să folosesc doar Uber și Bolt (ex-Taxify), dar datele următoare sunt adunate de la ambele companii și cred că reprezintă destul de corect cât este valoarea medie a unei curse în capitală.

Așadar, în toți acești 5 ani (2015-2019) am luat, să-i spunem generic taxi-ul, de 402 ori, cursa medie fiind 15,42 lei, iar valoarea totală a fost de 6259,86 lei. Asta înseamnă că media anuală e de 1251,97 lei, iar ca fapt divers, de la prima cursă și până în prezent mi-a ieșit că m-am plimbat cu Uber/Bolt cam o dată a 4 zile.

Probabil pentru cei mai mulți e o sumă destul de mare și nu contest asta. Și mie mi se pare un pic exagerat având în vedere există și alternative (metrou, tramvai, autobuz). Doar că după 23:30 seara nu mai e chiar atât de comod să aștepți o oră întreagă să treacă un autobuz spre casă. Însă comoditatea primează din nou.

Cea mai ieftină cursă a fost de 5 lei, iar cea mai scumpă 72 de lei într-un an în seara de revelion. Acum nu știu dacă-i mult sau puțin, însă pentru mine a meritat din plin să nu risc viața mea sau a altora conducând după câteva beri în oraș spre casă. De asemenea, nu mi-am riscat nici permisul și a fost mult mai confortabil să mă deplasez astfel prin jungla urbană numită București.

Pe lângă toate cifrele menționate mai sus, când m-am apucat să pun cap la cap cheltuielile, am început să caut și metode mai ușoare de a extrage valorile din istoricul curselor astfel încât am rămas super surprins de câte date păstrează Uber și Bolt. De la nume, prenume, orașele în care m-am deplasat, dar și istoricul curselor cu tot cu adresa de pornire și destinația, durata cursei, rating, numele șoferului sau al firmei care încasează banii etc.

Din cifrele pe care le-am adunat până acum am observat că 2019 e primul an în care suma totală pe care am dat-o pe taxi e în scădere față de anul trecut cu aproximativ 200 de lei. Probabil și pentru că am fost plecat 3 săptămâni din țară și nu am folosit nicio aplicație de car sharing.

Ce mi-am propus după aventura Europa cu trenul, e să încerc să renunț puțin câte puțin la taxi și să folosesc mai mult mijloacele de transport în comun. Asta presupune o mai bună planificare a timpului și a deplasărilor în București, dar în final cred că va merita. Nu din cauza banilor cheltuiți, cât din perspectiva protejării mediului înconjurător și reducerii traficului urban supra aglomerat al capitalei.

Mai jos las un infografic destul de sugestiv cu date de la Uber:

 

Tagged , , , ,

1 thought on “Statistici personale Uber și Bolt (2015-2019)

  1. serviciile de car sharing incep sa semene cu tepe autentic romanesti.factura /bonuri fara nr de km parcursi,fara tarif /km,tarife aleatorii…oricum mai scump decat la taxiurile obisnuite care au un tarif fix /km de 1,99 ron

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.