Cum am văzut Europa cu trenul

Europa cu trenul e genul de experiență pe care trebuie să o încerci neapărat cel puțin o dată în viață. E uimitor cum 33 de țări de pe bătrânul continent s-au pus de acord să vândă un singur bilet de tren care să-ți permită să călătorești în acest mod.

Deși în România nu prea am auzit și nici nu am văzut oameni care să folosească biletul InterRail, iată că în afara țării noastre se călătorește foarte mult așa. Din ce am observat există foarte mulți tineri care după terminarea liceului sau a facultății și înainte de a se angaja undeva aleg să se plimbe cu trenul prin Europa. Însă nu e limitat doar la aceștia, am văzut și familii cu copii, dar și pensionari care îi arătau controlorului biletele InterRail.

Există nenumărate trasee ce pot fi urmate, unele dintre ele fiind chiar recomandate de cei de la InterRail, dar limita pentru o astfel de vacanță e doar imaginația fiecăruia și ceea ce-și dorește să vadă.

Pentru mine trenul e unul dintre cele mai plăcute modalități de a mă deplasa și de câteva ori chiar l-am preferat în locul mașinii. Acum câțiva ani am făcut un fel de tur al României cu trenul, în 2019 împreună cu sora mea am văzut mai multe țări din Europa tot cu trenul, iar acum am făcut un astfel de traseu pornind din Norvegia și terminând în Italia.

Ca să fiu sincer, nu cred că e greu să ieși din România cu trenul, doar că faci foarte mult (cam 6-7 ore dacă-mi amintesc bine) de la București până la granița de vest a țării. Dar dacă vrei să vezi țările balcanice, atunci poate ar fi o opțiune ce merită studiată. E bine de știut și că biletul acesta include o călătorie pentru ieșit din țara natală și una pentru întoarcere.

Cum ziceam și mai sus, pentru #europacutrenul de anul acesta mi-am dorit să încep cu Norvegia pentru că voiam să văd țările nordice și știam că sunt destul de scumpe ca să le vizitezi, iar cu mașina faci enorm până acolo.

De fapt sunt mai mulți factori care m-au determinat să aleg trenul și nu mașina. Avem aici partea financiară, distanțele mari de deplasare, timpul petrecut pe drum, oboseala de la volan, confortul din tren, predictibilitatea pentru mersul trenurilor etc.

Am zburat astfel cu avionul de la București până la Torp, iar de acolo am luat trenul spre capitala Norvegiei. Nu am activat pass-ul InterRail pentru a merge de la aeroport spre Oslo pentru că valabilitatea de călătorie a biletului nostru era de 22 de zile. Am preferat să plătim separat trenul până în oraș ca să nu pierdem trei zile din excursie.

După Norvegia au urmat pe rând Suedia, Danemarca, Germania, Olanda, Belgia, Austria, Elveția și Italia. În total au fost 8 țări vizitate, 37 de trenuri schimbate și 5245 de kilometri parcurși doar pe șine.

Mi se pare că am descoperit super multe locuri noi și ar fi mult prea multă informație ca să scriu despre toate orașele vizitate într-un singur articol. S-ar transforma într-unul kilometric și nu l-ar mai citi nimeni, deci voi împărți totul într-o serie de câteva articole mai micuțe.

Până atunci las mai jos câte o poză din fiecare țară în care m-am plimbat în tura asta.

Continuă discuția mai jos:

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Discover more from Stefan Rusie

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading