S-a umplut România de mașini Tesla

Am avut de curând o deplasare în afara Bucureștiului și am rămas un pic surprins de numărul de mașini Tesla pe care le-am văzut în trafic.

Acestea sunt din ce în ce mai multe și se fac remarcate lejer printre alte mărci pentru că sunt un pic ciudate ca aspect, sau mai bine zis diferite față de restul mașinilor. Personal, mi se pare că au o notă futuristă, iar asta te face să le reperezi imediat pe stradă.

Acum toată lumea a auzit de Tesla și probabil sunt puțini cei care nu au văzut măcar o mașină pe stradă. Dar eram curios să văd care e motivul pentru care s-au înmulțit în ultima vreme. Și-a cumpărat lumea mai multe mașini Tesla, normal!!! Asta e clar, dar cu cât mai multe?

După întrebarea asta am ajuns la statistica de mai jos (vezi și .pdf) ce apare și pe site-ul APIA (Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile).

Ce m-a interesat pe mine e doar pe coloana din stânga unde apar autoturismele full electrice.

După cum se vede, Dacia e în top cu singurul lor model, Dacia Spring, urmată imediat pe locul 2 de Tesla cu toate modele lor.

Mi se pare surprinzător faptul că până în luna aprilie 2023 vânzările de electrice au depășit procentele din tot anul 2022. Practic numărul de Dacia a crescut cu aproape 30%, iar Tesla si Volkswagen și-au dublat numărul de mașini înmatriculate. Nu o duce rău nici Renault cu o triplare a vânzărilor, dar cu un număr mult mai mic de autovehicule înmatriculate.

Ca termen de comparație pentru a vedea evoluția, am găsit un articol de la Digi24 care spune că în 2022 vânzările de electrice au fost de 3 ori mai mari decât în 2021. Iată, deci, trendul există și continuă.

E lesne de înțeles de ce Dacia Spring s-a vândut atât de mult. Alături de un preț destul de jos pentru o electrică, un avantaj major l-au constituit voucher-ele oferite de stat care au stimulat vânzările.

Din nou, sunt surprins de numărul de Tesla de pe stradă. Adică nu-i tocmai cea mai ieftină mașină, dar probabil românii fac un efort financiar datorită autonomiei ridicate pe care o oferă aceste mașini.

Cea mai ieftină versiune de Tesla Model 3 pe care poți s-o cumperi costă pe site-ul producătorului 41.990 EUR, dar dacă ai bani de așa ceva probabil vrei și o autonomie mai mare și avantajele pe care le aduce prezența pilotului automat, deci prețul va crește binișor. M-am jucat puțin cu configuratorul lor, iar ce mi-ar plăcea mie se duce lejer spre 59.090 EUR.

Se tot bate monedă că electricele sunt viitorul, UE le-a interzis din 2035, dar cred că România mai are un pic de așteptat până să facă un pas mai mare în direcția asta. Cred că cei care și-au cumpărat până acum mașini electrice la noi încă sunt early adopters.

Probabil în 10 ani lucrurile vor sta diferit, tehnologia va evolua mai mult, autonomia va crește, încărcarea bateriilor se va face în câteva minute, iar prețurile la electrice vor fi mult mai accesibile.

Continuă discuția mai jos:

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.